pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Paus

Publicerad 2015-10-12 17:04:11 i Allmänt,

Ibland behöver man en paus. Men nu är jag på g igen. Massor med grejor har ju såklart hänt sen jag skrev sist. Det stora är väl att jag öppnat en egen salong. Fröken Sax. Det rullar på. Fast idag är det ganska segt. Lite upp och ner. När jag ändå är igång och gnäller så är jag ganska förkyld också. Men två barnklippningar och sen är det dags att hämta grabbarna på dagis. På lunchen smet jag hem och förberedde lunchen. Inget avancerat, vi kör på köttbullar med potatismos och lite grönsaker. Potatisen är skalade och köttbullarna ligger i kylen så att de tinar. Morötterna rivna och gurkan hackad. Som sagt inget svårt men skönt att ha det förberett. Så vi kan ta det lite lugnt när vi kommer hem. Det dumma var att jag ställde även fram min lilla tvätthög i förhoppning att jag ska ställa mig och stryka ikväll. Just nu känns det som om all energi rann av mig. Men kanske den kommer tillbaka när jag träffar mina killar. Fast tar jag inte den idag så står den snällt och väntar på mig imorgon när jag kommer hem. Fortfarande inte hittat någon hustomte än. Jag var och tatuerade mig. Barnens namn i en evighetsåtta. Blev super fin. Tom tatueraren tyckte att det var dags att jag träffade någon nu. Jaja sa jag. Vet inte varför man ska stressa med det. Vips en dag så snubblar han med det stora H in här. Gärna jätte snygg, super trevlig och jätte rik.... Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela