pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Sista dagen i lägenheten!

Publicerad 2014-09-29 21:56:10 i Allmänt,

Har ju längtat som tusan till denna dagen. Men det känns samtidigt lite blandat. Skönt på så sätt att det blir lättare att gå vidare. Alltid läskigt att flytta oavsett. Man vet vad man har, men man vet ju aldrig vad man får. Storebror var lite ledsen tidigare idag. Han ville leka med grannarna men det blev bara fel. När jag väl fick in honom så bröt han ihop. "Jag vill inte flytta". Jag fick tårar i ögonen så tyckte han det skulle inte jag ha. Som om han hade ensamrätt på att vara ledsen. För att göra honom lite glad så föreslog jag att vi kanske skulle ha lite mys. Eftersom det var sista kvällen i denna lägenheten för oss tre tillsammans. Genast blev han lite gladare. När vi kom ner till kiosken så säger han. "När vi flyttat till Mörarp så får vi handla glass och godis där. Imorgon flyttar vi, som vi har längtat och längtat." Det går snabbt i svängarna. Gäller att hänga med. Igår kände jag mig ganska stressad över allt som ska hinnas med. Lite nere också för den delen. Men idag känns det både lugnare och bättre. Jag hade fixat det mesta igår. Har gått igenom och packat allt som jag kan. Kläder till imorgon är framtaget allt annat är nerpackat. Planeringen är planerad ;) Har pratat med min lille far idag igen så vi är på samma spår. Konstigt nog så har jag inte pratat med min mamma. Men vi pratade ganska länge igår. Och risken är om jag ringer henne idag, så blir det bara en massa upprepningar. Vi lär ju ses imorgon när hon sovit färdigt. Ska ju vara visning här imorgon när jag är och hämtar nycklarna. Egentligen skulle lägenheten behöva en ordentlig genomstädning. Men tiden fanns inte, så det ser fint ut på ytan. Och om jag ska vara ärlig så kan jag inte påstå att jag är så sugen att göra fint här. From imorgon så är visningar mm Marcus huvudbry. Om den nu inte blir såld imorgon. Man vet ju aldrig. Kan bara hoppas. Nu är det sängen som kallar. Upp tidigt imorgon så allt är färdigt till kl. 10 när lille far och (än så länge) svärfar kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela