pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Lördag 27 sep

Publicerad 2014-09-27 22:12:51 i Allmänt,

Hipp hurra för min farmor idag. Hennes ålder var inget att komma ihåg tyckte hon. 18 plus var det någon som sa. Jag kom så klart sist men det var bara för att jag hade jobbat först. Min fasters familj, min familj och min farbror var där. Kul att träffa alla. Är inte särskilt ofta det sker. "Dom har äpple" Ropa storebror så vi fick gå ut och plocka lite äpple. Dom var visst inte så goda att äta men kunde duga att baka med. Jag ska ju ha inflyttningskalas på lördag, äpplepaj får det bli. Snabbt och lätt att fixa. Och gott dessutom. När vi skulle köra hem tyckte storebror att han skulle åka i mormors bil. Hm lite svårt eftersom vi skulle åka och handla pizza och dom skulle hem. Men efter lite samspråk så bestämde vi att vi skulle äta pizza tillsammans. Turligt nog hade jag så att det blev vars ett glas vin till oss så lördagen blev räddad. Mysigt med lite spontan date. Pappa planerade flytten och mamma suckade. Vi var nog lite tjatiga om vad som ska med och inte. Jag ska sätta klisterlappar på det han ska ta med hem till min nya lägenhet. Så att han inte glömmer något. Fast det vet han inte om. För vi skämtade om det. Men jag tror nog att det kan vara en god ide. Klippte förresten en ny kund idag. Visade sig att hon och hennes sambo bor där jag kommer att bo. Eller granne med mig. Hon berättade lite. Endast positivt. Så nu längtar jag ännu mer. Haha som om det kunde vara möjligt. Drömde att jag skulle till mäklaren och få nycklarna. Men jag körde vilse kom helt fel och när jag kom fram så sa dom att det var för sent. Vi får fixa detta imorgon. Ahhh panik.... Tur att det bara var en dröm. Sådana hus som fanns i min dröm finns inte här. Ska förhoppningsvis inte vara en sanndröm. Kan vara att den här flytten tar upp den mesta av min tankeverksamhet. Är kanske inte så förvånande att jag drömmer om det också. Apropå dröm. Dags att gå och lägga sig. Imorgon är det simskola igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela