pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Stök och bök!!

Publicerad 2014-10-20 22:14:56 i Allmänt,

Är så j-la frustrerande att man måste försöka komma överens med sitt X. Han har i alla fall äntligen insett att ha barnen några timmar här och där inte är hållbart i längden. Vi bestämde att barnen skulle sova över hos honom en natt nu i veckan. Får jag ett sms om att hans nya tjej antagligen skulle sova över även hon. Om det var ok. Vad jag tycker angående det kvittar ju. Jag tyckte att han borde ha väntat med att introducerat henne tills allt var ordnat med boende mm. Men vissa har mer bråttom än andra. Blev så arg att jag ringde upp honom. Är så fegt att skicka ett sms. Ring istället och säg det till mig. Vilket resulterade i att vi bråkade. Lite senare ringde han upp igen. Då kunde vi prata igen. Fick än en gång berätta vilken skit han är som har gjort att jag inte får umgås med mina barn varenda jul. Inte får uppleva deras känslor när tomten kommer. Var gång jag tänker på det så blir jag grymt ledsen så det känns som om jag ska gå i sönder. Vi bestämde vilka helger han kan ha dom fram tills det börjar på riktigt. Det känns skönt, för då kan jag planera utifrån det. Träffa mina kompisar och hitta på något. Sitta hemma kan jag inte göra. Då kommer jag bara ha ont i magen över hur tyst här är. Nu är livet såhär så då får man se till att göra det bästa av det. Måste komma iväg på någon loppis. Har en ide om vad jag ska göra med väggen som är bakom soffan. Vill ha en karta, det är dyrt med nya kartor så loppis får det bli. Har min första frisör sax som man inte kan slänga. Utan den ska få komma upp på väggen även den. Ska fota lite här ifrån byn som jag tänkte förstora upp. Jag har börjat med min "bakutmaning" Idag har jag bakat hasselnötstoppar och nu väntar jag på att mina Biscotti ska bli klara. Mina fd svärisar var här och lämnade en inflyttningspresent. En torktumlare. Världens bästa present. Det var precis vad jag behövde. Dom är guld. Fast Marcus undrade idag om dom skulle komma hit även sen när han hade barnen varannan helg. Ja svarade jag. Dom är alltid välkomna hit och träffa sina barnbarn precis när dom vill. Det har inget med honom att göra. Hans moster och man var här igår. Alltid jätte mysigt att träffa dom. Dom hade inte hunnit fira Storebror. Och så ville dom se den nya lägenheten. Storebror var överlycklig för han fick ännu mer lego, och en Spindelmannen tavla. Den tyckte han också mycket om. Lite kläder också. Han är så rolig att handla till, för han uppskattar alltid det han får. Förutom när han får presentkort för det är ingenting värt i hans värld. Imorgon är det dagis igen. Efter dagis ska vi åka in till en kompis till Storebror. Ska bli super kul att träffa dom. Nu är mina Biscotti färdiga så nu ska jag bums i säng. Ska lämna redan 8.30, stressigt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela