pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Söndag!!!!

Publicerad 2014-10-26 16:43:16 i Allmänt,

Lillebror är ganska snorig så jag skippade simmet idag. Började dagen med lite bak. Hade en kompis på besök. Bjöd på majsbröd ett s.k. sked bröd. Recept ifrån Jill Johnssons nya kokbok. Och så blev det en syrlig sockerkaka från Leila Lindholms A piece of cake. (Min "utmaningsbok". Börjar bli en del kryssat nu...) Jätte mumsigt. Sitter och lyssnar på Barnvagns podden. Hon är så klok den där Louise Hallin. Det mesta är ganska logiskt. Fast när man är mitt i det så är det inte så lätt att tänka logiskt. Bägge barnen är hos sin pappa så jag har hunnit med att städa hela lägenheten. Nu sitter jag och slappar lite med en god kopp te. Och väntar på att min mamma ska ringa och säga att hon är redo för en liten tur. Nästa vecka är sista veckan som jag är mammaledig. Känns väldigt vemodigt. Det enda positiva med att börja jobba är pengar. Annars ska det inte bli så jätte roligt. Det är ju delat så klart. Men tanke på att min lille plutt ska börja på förskolan. Och att jag aldrig kommer vara ledig så här fler gånger. Om jag nu inte träffar en jätte rik karl så att jag kan bli en lyxhustru ;) Det viktigaste för att vår vardag ska fungera någorlunda smärtfritt är planering, planering. Jätte trist men det är väl det som gäller. Ska försöka att inte stressa för mycket. Man dör väl inte av att ha lite skit i hörnen eller?!?!? För det är väl det som kan stressa en att inte hinna med städ mm. (Nu vet jag vad min mamma tänker... Ja då ringer jag till dig....) Nu ska det betalas räkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela