pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Jag kan...

Publicerad 2014-10-23 22:07:46 i Allmänt,

Jag kan laga mat. 

Har aldrig tyckt att det är roligt att laga mat. Hellre ätit en macka. Men med två barn så måste man. I förhållandet behövde jag inte. Men nu är det ingen som gör det åt mig. Hör och häpna. Det är faktiskt ganska kul att laga mat. Mest sån mat som i princip sköter sig själv. När jag var i Grekland i somras åt jag stifado. Jätte gott. Hittade ett recept i ICAs app med just stifado. Igår skulle barnen hem till sin pappa, så då passade jag på att laga stifado. Bjöd hem mina båda föräldrar. Alltid roligast med sällskap. Jag blev lite mallig. För hjälp vad gott det blev. Tyvärr så räckte det bara resterna till en lunch idag för mig och lillebror. Han tyckte också om det. Det ska jag helt klart laga fler gånger. Så jätte lätt. I princip ner med alla ingredienser i en kastrull. Rör om då och då. Låt koka i ca 2 timmar. Klart. Sen tar det 5 minuter så har man ätit klart... 
Men gott är det. 


Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2014-10-24 16:56:13

Långkok är det bästa. Vissa kör med crockpot, kanske något för dig?

Svar: Ja kanske det. Verkar ju vara ett smidigt sätt att laga mat på :)
Åsa Olsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela