pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Singel!!

Publicerad 2014-11-01 21:12:46 i Allmänt,

Jag har inte riktigt vant mig vid det ordet. Detta är första helgen som barnen är hos sin pappa fre.-sön. Kändes ändå okej. Jag var inom bibblan lånade lite böcker till barnen och till mig. Hanna Widell Sex and the mammaliv. Har bara precis börjat men vissa saker kan jag känna igen. Kommer nog läsa ut den boken väldigt snabbt. Handlade en adventskalender från te butiken till mig. En kaffe eftersom jag missade tåget med en minut. Min mamma hade inga planer så jag tog med mig lite sallad så stod hon för laxen och vinet. Mysigt att umgås med henne själv. När vinet var uppdrucket så gick vi ner till byns krog. Dom har bara lunch öppet med undantag för vissa helger. Detta var en sådan helg. Liveband tom. Vi skojade om att vi fick se vad byns utbud hade och komma med. Vilket inte var mycket, lika med noll kan man verkligen säga. Vi träffade några kompisar till mamma där. Slutade med en liten visit hemma hos dom. Jag har ju inte druckit så mycket vin. Typ på väldigt länge. Max två glas, igår blev det lite mer. Vi var lite runda under fötterna. Trevligt hade vi ju i alla fall. Jag pratade med storebror tidigare på kvällen för att säga god natt. När han säger jag älskar dig mamma så svämmade tårarna över. Annars så var jag ganska lugn. Idag skulle vi egentligen ut och springa men.... Var inte riktigt läge. Ångade vin.. Kändes det som. Min käre bror tyckte att jag stank. Tack för den. Sov till 10.40. Har inte sovit så länge sen, långt innan storebror kom. Var ganska skönt att sova ut. Förutom att jag hade vaknat till ganska många gånger. Åt ju inte ordentligt innan jag gick och la mig på natten utan bara lite godis. Upp och åt lite yoggi sen sov jag länge. När jag vaknat och duschat så vankades det frukost hos mina föräldrar. Bror med 4 barn var där och höll låda. Skönt med lite väsen runt omkring sig. Jag, systeryster, mamma och pappa åkte till Vrams Gunnarstorps julmässa. Jätte mysigt ställe. Var lite hungrig när vi kom dit. Men började bland maten så vi åt oss igenom det. In och kollade hantverket. Var inte så mycket julgrejor. Lite tomtar men mycket tenn, ull och ljus. Jag och yster handlade inget. Jag såg ett halsband som var jätte fint när det låg ner. När jag provade det så var det inte lika fint. Mamma och pappa handlade en massa goda ostar och korv. Efter en liten promenad runt herrgården så for vi vidare till Billesholm Bjällerklang. Där hittade jag en liten ängel som vi ska ha i vår lilla gran. Om jag inte gör som dom på IKEA. Hänger granarna upp och ner i taket för då kan jag ha en i hyfsad storlek. Nej det är nog förresten ingen bra ide. Nu ikväll har jag gjort mig en liten morotssoppa. Pratat med storebror och farmor i telefon. "Mamma jag ska berätta en sak" säger han så kommer världens upplägg om allt möjligt. Till slut så hörde jag att lillebror var ledsen. Var när jag pratade med Marcus då var vi tvungna att lägga på. Fy fan för att inte få trösta sitt barn. Så jävla jobbigt. (Tycker inte om svordomar men ibland för att förmedla min känsla.) Så tjöt jag en liten stund. Han skickade ett sms om att lillebror var trött, och att jag får ju träffa dom imorgon igen. Jo det är lugnt. Klockan var sent och jag förstår att han är trött. Men att inte får vara där och ta upp honom. Pussa på honom. Säga tröstande ord och sjunga för honom. Hemskt är det. Även fast jag behöver ha den här lilla pausen för att orka med. Och det enda som jag behöver städa nu ikväll är lite disk. Inga leksaker som ligger här och där. Luktar inte bajsblöjor på toaletten. Så föredrar jag hellre lite illaluktande bajsblöjor och stök framför en tipptopp lägenhet. Om några månader så har jag kanske kommit in i att vara mamma i 10 dagar och singelbrutta i 4. Kommer med all säkerhet vara lika jobbigt att vara ifrån mina barn. MEN jag har kanske lärt mig att anpassa mig till mitt "dubbelliv".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela