pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Inskolning dag 4.

Publicerad 2014-11-06 22:19:51 i Allmänt,

Idag var första gången som jag lämnade  lillebror på dagis. Var där ca en timme sen gick jag. Passa på att jogga en runda runt i byn. 
Det hade gått kanon bra. Han hade kollat efter mig men dom hade distraherat honom. Var gång det blev en brytning så blev han lite ledsen eller arg. Men det hade gått över snabbt.
Jag gick och hämtade storebror först. Han ville gärna se lillebrors avdelning. Lillebror låg och sov när vi kom. Såg så mysigt ut där dom låg på rad. Hoppas det går lika bra imorgon. Ska nämligen på 4 års kontroll med storebror på BVC. Marcus sa att han kunde ta honom. Jag gör helst det själv. Vill ändå prata med henne. Så som stand in om lillebror inte alls vill imorgon är morfar. Nu får storebror vara hos honom en stund medan jag är med lillebror. 

Ang BVC, fick en lapp som man skulle fylla i. Handlade bla om förskola mm. Frågade storebror och han svarade. Så kul att höra hans funderingar kring saker och ting. Helt plötsligt är han stor. Sen ibland så är han en liten bebis. Men mestadels stor. Vill inte säga att han är stor och duktig så mycket. För ibland vill man inte vara det. 

Jo apropå att vara stor. Han och lillebror hade fått post idag. Vars ett vykort ifrån mormor. Sa till honom att han fick ringa till mormor sen och tacka för kortet. Så gick jag iväg och gjorde något. När jag kommer ut i köket så pratar han i telefon..... Med mormor. Då har han lyckats att ringa upp henne själv. Jag har visat honom en gång hur han skulle göra men det var ett tag sedan. Blev mycket imponerad av honom. Sikken unge. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela