pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

BVC och inskolning dag 5.

Publicerad 2014-11-07 21:04:00 i Allmänt,

Storebror och jag var på BVC på 4 års kontroll. Det gick galant. Han ser bra och hör bra. Även fast man ibland kan undra.... Ritade en fin gubbe. Skulle vara minst 3 detaljer. Gick balansgång. Både framlänges och baklänges. Det sist nämnda lade han till själv. Talet fick han också godkänt på. Är 112.5 cm lång och väger 18.6 kg. Lång och smal. Men också väldigt aktiv. Även fast han gärna sätter sig ner och ritar. Vilket är skönt att han kan vara lite lugn ibland. För mig ;) 

Lillebrors inskolning går fortfarande bra. Idag var jag med honom i 20 min. Sedan gick dom ut och jag gick hem. Jätte konstigt. Men det hade gått bra. Lite ledsen ibland. Men inte hysterisk utan det kunde vara om det inte gick hans väg. Byta blöja tycker han inte om där. När dom närmar sig toaletten blir han ledsen. Hjälpte inte att sjunga heller. Han tycker kanske att det är mer våran grej. 
Får se hur det blir på måndag när det varit några dagars uppehåll. En vecka till sedan börjar allvaret med tidiga morgnar och sena kvällar. Med tanke allt som man ska hinna med. Jag hoppas dock på att dom ska somna innan kl 20 istället för efter. Vi får väl se. 

Storebror undrar ibland om jag saknar hans pappa. Tycker att det är lite jobbigt att svara. Jag ljuger inte nämligen. Utan jag  säger ju nej. Samtidigt vill jag inte att han ska känna att det är fel av honom att sakna sin pappa. Idag så försökte jag dribbla bort frågan och fråga honom istället. Så säger storebror att pappa saknar dig ibland. Vilket jag inte tror på. Men om han säger så får det stå för honom. Om han vill ljuga för sitt barn så får han göra det. Jag försöker lära dom att alltid säga sanningen fast den ibland kan göra lite ont. Gör mer ont när någon ljuger för en.  Sanningen kommer alltid fram till slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela