pantouffe.blogg.se

Bloggen handlar om mig och mina två busungar. Vår vardag i smått och gott.

Barnfri i några timmar

Publicerad 2014-11-12 13:17:15 i Allmänt,

Vad gör man då? Jo man passar på att träna. Jag har varit ute på ÖoB och inhandlat en ljusslinga bla. Sedan for jag vidare till leklust. Så nu är julklapparna klara. Nja har visserligen en kvar möjligen två. Och nu ska jag fylla hela frysen full med mat. Sån där mat som man vet att dom tycker om. Lillebror äter allt så sån mat som storebror tycker om. Lika bra att förbereda till det riktiga livet börjar. Lite halvstressad över det redan. Men man får försöka njuta av dom dagarna som är stressfria. Njuta extra mycket när vi kan ha sovmorgon, eller faktiskt unna oss det. Tisdagar ska vara en sådan dag. Inga måsten. Inget städ eller tvätt. Får väl se om jag kan hålla det ;) Igår när vi kom hem. Kröp vi upp i soffan. Storebror lånade min telefon, jag bläddra i en tidning och lillebror var lite överallt men mest myste han med mig. Jätte mysigt. Sen vips så hade klockan tickat iväg och det var dags att fixa mat. En liten dusch på grabbarna. Storebror hade lite ont i magen. Kände sig lite yr. Men till middagen åt han mest av såsen och inte så mycket mer. Inte konstigt att han mådde lite sådär. Efter duschen så fick han prova och äta lite kvällsmat då kände han sig bra igen, Den stunden innan middagen i soffan den var perfekt... Sen blev det lite kaos och gråt. Som det lätt blir med dom. Men den stunden ska vi eftersträva lite oftare.... Idag när jag skulle lämna storebror på dagis började lillebror gråta. Då visste han väl vad som väntade. Han lugnade ner sig tills vi kom in på dagis. Långt innan jag skulle gå. Inte särskilt kul att gå. Tänk om man "bara" vunnit en miljon, då hade jag kunnat vara hemma med honom några år till. Gör ont i mammahjärtat. Jag skiter väl i att det blir bättre. Det vet jag om men han är min lille, lille plutt. Han kommer alltid vara min lilla bebis, precis som storebror alltid kommer vara nr 1. Nu är det full fart så att jag hinner softa lite innan barnen kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa Olsson

Snart 32 år. Ensam med två små grabbar. Jobbar som frisör. Tycker om att träna löpning och att styrketräna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela